fredag 9 oktober 2009

Vegetarian

Jag vill bli det, jag ska söka fakta om mat och så, om vad man måste ersätta köttet med :P det är väl okej enligt mina föräldrar (or whut) men då är det jag som får hitta massa recept och fixa allting..jag vet..Det blir inget gelatin (sånt som finns i de flesta godisar) och inge "chickenburgers" på mcdonalds och sånt :( men..jag tyckler synt om djuren och det känns lite själviskt att äta djur bara för att DU ska leva, antingen kommer DU att må bra och växa, eller så kommer 3 grisar att DÖ! djur har hjärna, hjärta och allt sånt där ju :( men jag börjar smått, jag slutar inte helt med kött nu, jag minskar på det. Iadg (efter teatern) så var jag, pappa, lillebror och mina två äldre kusiner på KLÄTTRING! med sele och allt, dte var kul! men lääskigt, det var ju typ 10 meter på vissa klätterväggar, jag kom ända högst upp på några väggar :D jag har nog snart kommit över min höjdskräck xD och efter det så drog vi till JERUSALEM (en kebabresturang) och JAG beställde friterade grönsaker, falafel och ris :) det var gott :D

mossih mossih :P
//siri

4 kommentarer:

  1. im on your side det jobbigaste blir nog äpple ,apelsin och kiwi vi kommer få behöva kamma mkt XD /Emelie

    SvaraRadera
  2. ja xD

    för alla som inte fattar : emelie och jag pratar lite mysko..xD

    SvaraRadera
  3. Men , det är bättre att sluta helt , inte att börja lite smått .. bra att du vill bli veggo :P

    SvaraRadera
  4. hmm, jag vet inte, jag tycker att det går ganska bra, jag äter mycket, mycket mindre kött nu, och mer vegetariskt, jag började smått för att då kan jag kankse äta köttbullar en gång i veckan, istället för att äta helt vego :)

    SvaraRadera